STATUTUL BISERICII APOSTOLICE PENTICOSTALE

In orasul Phoenix Arizona un grup de credinciosi romani , au deschis o biserica independenta, numita Biserica  „Muntele Sionului”.

Aceasta biserica  va functiona in exclusivitate numai dupa Invatatura Apostolica.
Organizarea acestei biserici va fi oarecum diferita de organizarea bisericilor neoprotestante contemporane , biserici care sunt organizate si functioneaza  pe structura implementata de biserica catolica.
( stuctura preluata dupa modelul preotiei din  Vechiului Testament).

Iata modul de functionare a bisericii  „Muntele Sionului” :

.
Statutului Bisericii Apostolice Penticostale „Muntele Sionului”
=============================================
.                       (refacut cu modificarile de rigoare)
.
Consideratii generale
====================
.
ARTICOLUL.  1.
–  Biserica Apostolica: „Muntele Sionului”  se fundamenteaza in exclusivitate pe învataturile Sfintelor Scripturi.
.
ARTICOLUL.  2.
a.) Locasul de rugaciune, in care ne strangem ca sa-l laudam pe Dumnezeu este:
8876E. Surrey Ave. Scottsdale Arizona 85260 USA
telefon 602-622-1667;
fax 480-614 1382.
.
b.) Sediul  Bisericii   –  este (temporar) la adresa:
8876E. Surrey Ave. Scottsdale Arizona 85260 USA
telefon 602-622-1667;
fax 480-614 1382.
acest sediu se va schimba atunci cand situatia o va cere.
.
ARTICOLUL.  3.
Biserica Apostolica: „Muntele Sionului”  este autonoma atat fata de stat cat si fata de
oricare alte denominatii religioase.
Principiile de credinta ale  Bisericii Apostolice  „Muntele Sionului”  sunt cele cuprinse
în Invataturile Domnului  Isus Hristos, si-n  Invatatura Apostolica .
( ele fiind toate cuprinse in „Marturisirea de Credinta” a Bisericii.)
.
ARTICOLUL. 4.
– Serviciile indeplinite de catre membrii Bisericii Apostolice  „Muntele Sionului”
sunt servicii benevole facute  din dragoste pentru Dumnezeu,  pentru
Casa lui Dumnezeu  si pentru Lucrarea lui Dumnezeu.
.
a.)  -Biserica Apostolica: „Muntele Sionului” a hotarat ca  sa revina la forma
de conducere care a fost instaurata de apostoli.
(bisericile primare au fost conduse de catre  „Cetata  Prezbiterilor Bisericii”,
si-acest lucru este  aratat foarte clar in toata Invatatura apostolica).
.
b)  -niciunul dintre prezbiterii bisericii nu este nu este conducatorul,
nu este dictatorul  si nici manipulatorul celorlanti prezbiteri.
Prin aceasta decizie se elimina definitiv conducerea individuala a bisericii
implementata de Diotref , conducere care a fost  adoptata de Biserica Catolica
(respectiv de bisericile evanghelice)  desi acest fel de conducere,
a fost aspru condamnat de catre apostoli.
.
3 IOAN 9-11.
-„Am scris ceva bisericii, dar Diotref, caruia ii place sa aiba intaietatea intre ei,
nu vrea sa stie de noi.
De aceea, cand voi veni, ii voi aduce aminte de faptele pe care le face,
caci ne cleveteste cu vorbe rele.
Nu se multumeste cu atat; dar nici el nu primeste pe frati si impiedica si pe cei
ce voiesc sa-i primeasca si-i da afara din biserica.
Preaiubitule, nu urma raul, ci binele”….

.
Astfel, oricare conducator  care considera ca el poate sa ia  singur decizii
in biserica, manipuland activitatile bisericii (indiferent daca acest conducator este
numit pastor, prezbiter sau  episcop ) consideram ca actiunile lui sunt  nebiblice
si sistemul lui dictatorial este un sistem anticrist, sistem care tulbura biserica
si afecteaza in mod negativ progresul spiritual al bisericii.
.
c.)   Biserica Apostolica: „Muntele Sionului” nu este si nici nu trebue sa devina
businessul ; monopolul sau dinastia unei persoane sau al unui grup de persoane .
d.)   Astfel s-a hotarat ca   Biserica Apostolica: „Muntele Sionului” nu are pastori,
prezbiteri, predicatori, diaconi, sau prooroci platiti de biserica.
e.)  Biserica Apostolica: „Muntele Sionului” nu ofera  celor din conducerea bisericii,
beneficiile financiare  care domina bisericile contemporane  (ca si vacante platite in Hawaii, camere la hotel, mese la restaurante; bonusuri de pasti sau de craciun;  acoperiri medicale;  planuri de pensionare, asigurari auto,  limuzine la scara, calatorii gratuite cu avionul facute …”in interes de serviciu”, etc.)
f.)   Apostolul Pavel s-a intretinut singur, muncind ca sa nu fie un parazit si-o  povara pe biserica.
.
1Tes.2:9
Va aduceti aminte, fratilor, de osteneala si munca noastra. Cum lucram
zi si noapte, ca sa nu fim sarcina niciunuia din voi, si va propovaduiam
Evanghelia lui Dumnezeu.
.

2Tes.3:8
N-am mancat de pomana painea nimanui; ci, lucrand si ostenindu-ne, am muncit
zi si noapte, ca sa nu fim povara nimanui dintre voi.
.
2Cor.12:14-18
Iata ca sunt gata sa vin a treia oara la voi; si tot nu va voi fi o sarcina; caci nu caut
bunurile voastre, ci pe voi insiva…. Fie si-asa! Nu v-am fost sarcina deloc….
.
Faptele Ap. 18:1-3
Dupa aceea Pavel a plecat din Atena si s-a dus la Corint.
Acolo a gasit pe un iudeu, numit Acuila, de neam din Pont, venit de curand
din Italia, cu nevasta sa, Priscila, deoarece Claudiu poruncise ca toti iudeii sa plece
din Roma. A venit la ei.  Si, fiindca avea acelasi mestesug, a ramas la ei si lucrau:
meseria lor era facerea corturilor.
.
g.)   Ca sa evitam carierismul , parazitismul eclesiastic, si manipularile interioare
care urmaresc  doar beneficii financiare personale, prezbiterii bisericii vor trebui
sa-si castige singuri existenta, la fel  ca si  apostolul Pavel, (sau ca si ceilanti apostoli),
si sa nu fie o sarcina si-o povara pe spatele bisericii.
Si nici propovaduirea evangheliei (propovaduirea care duce la evlavie), nu trebue
sa fie nici businessul  si nici   „IZVORUL DE CASTIG” al cuiva.
(„izvor” deoarece curge la nesfarsit…..)
.
1Timotei 6:3-5
Daca invata cineva pe oameni invatatura deosebita, si nu se tine de cuvintele sanatoase
ale Domnului nostru Isus Hristos si de invatatura care duce la evlavie,  este plin de mandrie  si nu stie nimic; ba inca are boala cercetarilor fara rost si a certurilor de cuvinte, din care  se naste pizma, certurile, clevetirile, banuielile rele, de vorbe ale oamenilor stricati la minte,  lipsiti de adevar si CARE CRED CA EVLAVIA ESTE UN IZVOR DE CASTIG.
Fereste-te de astfel de oameni.

.
.
ARTICOLUL.  5
Biserica Apostolica: „Muntele Sionului” este si va ramane Casa lui Dumnezeu .
Capul acestei Biserici este numai Domnul Isus Hristos.
–––––––––––––––––––––––––
.
Scopurile Bisericii Apostolice  „Muntele Sionului”
=====================
.
ARTICOLUL.  6.
–  Biserica Apostolica: „Muntele Sionului”  este gruparea de credinciosi care,
prin îndemnul si calauzirea Duhului Sfânt,  accepta si respecta  in totalitate
invataturile aratate in Cuvantul lui Dumnezeu.
.
ARTICOLUL. 7.
– Scopurile esentiale ale bisericii apostolice  sunt:
.
a) glorificarea lui Dumnezeu;(Fapt.2:47)

b) pastrarea nealterata si propovaduirea învataturilor Sfintelor Scripturi;
( IUDA 1:3), (1Cor.15:1- 2)
.
c) ucenicia, cresterea spirituala si educarea credinciosilor;
(Mat.28:20),(2Tim.2:2)
.
d) raspândirea Evangheliei pentru mântuirea celor pierduti;
(Marc.16:15-16)
.
e) practicarea actelor de cult si a partasiei fratesti;
.
f) ajutorarea celor în nevoi, ca manifestare a dragostei crestine.

.
.–––––––––––––––––
.
Organizarea  Bisericii Apostolice: „Muntele Sionului”
=======================================
.
ARTICOLUL. 8.
-Structura   Biserica Apostolica: „Muntele Sionului”  este formata din:
.
a) ADUNAREA GENERALA A BISERICII;   (totalitatea membrilor maturi ai bisericii)
.
b) CEATA PREZBITERILOR; ( sau comitetul pastoral) conform
Fapt.14:23;  Tit.1:5;  1Tim.3:1-7; 1Tim.3:1-7; Fapt.15:4; 1Pet.5:1-2; Iacov.5:14;
1Tim.5:17; Fapt.21:18; Fapt.20:17
.
c) DIACONII BISERICII  conform   Fapte 6 :1-5; 1Tim.3:8-13, Rom.16:1
Functia “diaconului”, din grecescul diakonos, însemnând: “unul care slujeste sau sluga”,
era cea de conducere slujitoare a bisericii.
Diaconii sunt diferiti de prezbiteri, desi au multe calitati care se aseamana între ele
(1 Timotei 3:8-13).
Diaconii ajuta biserica în tot ce este nevoie, dupa cum este relatat în Faptele Apostolilor,
capitolul 6.
.
c) COMITETUL ADMININSTRATIV. (secretar, casier; cenzori; )
.
d) oricare alte functii necesare unei bune desfasurari a tuturor activitatilor care au loc in cadrul bisericii
(usieri, supravegheatori cu copii, tehnicieni pentru operarea sistemelor audio-video, etc)
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-
.
Slujitorii bisericii
===============
Categoriile de slujitori
––––––
.
.
ARTICOLUL. 9.
– Potrivit principiului Noului Testament cu privire la preotia tuturor credinciosilor,
fiecare credincios botezat  cu Duhul Sfant este un preot , un slujitor si-un lucrator
in Templul lui Dumnezeu,  el fiind chemat sa slujeasca în lucrarea lui Dumnezeu,
potrivit darului încredintat lui de Dumnezeu si recunoscut de biserica.
.
ARTICOLUL. 10
–  Biserica Apostolica: „Muntele Sionului”  recunoaste slujbele spirituale din biserica,
potrivit Epistolei catre Efeseni 4: 11-13; apostoli, proroci,  evanghelisti, pastori si învatatori,  precum si potrivit Epistolei 1Tim. 3: 1-13: prezbiteri si diaconi.
(cuvantul pastor fiind similar cu cel de prezbiter).
.
Biserica Apostolica: „Muntele Sionului” face o distinctie clara (si nu confunda)
slujbele spirituale, slujbele organizatorice si slujbele admininstrative care au loc
in cadrul bisericii.
.
Astfel credem ca in slujbele spirituale sunt incluse :
A.)  -predicarea evangeliei insotita de Duhul Sfant si de putere (nu numai de strigatele
celui ce predica, ci insotita de Puterea Duhului Sfant);   (Evr.2:4), (1Tesaloniceni.1:5)
(-„Dumnezeu intarea marturia lor cu semne, puteri si felurite minuni si cu darurile
Duhului Sfant, impartite dupa voia Sa!” – Evrei.2:4 )
.
B.) -deasemenea in slujbele spirituale sunt incluse toate lucrarile care au loc
in cadrul bisericii, lucrari care se manifesta prin darurile  Duhului Sfant.
( botezurile cu Duhul Sfant, vedeniile, prorociile, talmacirea limbilor,darul  minunilor,
darul tamaduirilor, darul ajutorarilor, darul carmuirilor  si darul vorbirii in felurite limbi.  etc).

-Lucrarile spiritual trebuesc verificate ,judecate si acceptate  de credinciosii maturi din Biserica.
-validitatea acestor lucratori si-a lucrarilor lor, se va face de catre biserica pe baza
Cuvantului lui Dumnezeu, urmarindu-se viata si roadele acestor lucratori. (evanghelisti, proroci, vazatori ), …sau orice fel de alte descoperiri duhovnicesti, ca vise, rapiri la cer, discutii cu ingeri, etc.

MATEI 7:15-17
– „Paziti-va de prorocii mincinosi!  Ei vin la voi imbracati in haine de oi, dar
pe dinauntru sunt niste lupi rapitori.  Ii veti cunoaste dupa roadele lor.
Culeg oamenii struguri din spini sau smochine din maracini?
Tot asa, orice pom bun face roade bune, dar pomul rau face roade rele”.
.
1 CORINTENI 14:29
•Cat despre proroci, sa vorbeasca doi sau trei, SI CEILALTI SA JUDECE.
(toate lucrarile care vin prin prooroci trebuesc judecate si analizate de catre
biserica,  in lumina Cuvantului lui Dumnezeu )
.
C.) -tot in slujbele spirituale autentice  sunt incluse si rugaciunile facute prin autoritatea si puterea Duhului Sfant pentru eliberarea  celor stapaniti de duhuri necurate…… daca sunt urmate de eliberarea celor apasati de diavolul;
(Fapt.5:16) (Marc.16:20)
.
D.) -deasemenea, rugaciunile si ungerea cu undelemn facuta pentru cei bolnavi……urmate
de vindecarea lor.  (Iac.5:14) (Fapt.5:16), (Marc.16:20)
.
E.) In slujbele organizatorice (sau actele de cult) sunt incluse   botezul  in apa,
Cina Domnului (sau  „eucharistia” ), spalarea picioarelor,  organizarea serviciilor
religioase, actele de cununie religioasa,  inmormantarile etc.
.
F.) in slujbele admininstrative sunt incluse toate activitatile necesare unei bune
desfasurari a serviciilor religioase in cadrul bisericii.

 

In Biserica Muntele Sionului nu se predica si nici nu se proroceste pentru bani.

In Romania la fel ca si in America, sunt multi lucratori care  folosesc darul lui Dumnezeu pentru beneficiile financiare personale. Noi condamnam aceste practice necurate.
.
ARTICOLUL. 11.
– Credinciosii care dovedesc maturitate spirituala si calitati de slujire menite
sa contribuie la desavârsirea spirituala a celorlalti membri ai bisericii pot sluji ca:
.
a) prezbiterii bisericii  (sinonim cu  pastorii sau episcopii bisericii) –
acestia sunt slujitorii chemati, unsi si ordinati de Duhul Sfant, peste care
ceata prezbiterilor bisericii s-a rugat punandu-si mainile peste ei;
Prezbiterii bisericii  au autoritate peste toate problemele spirituale ale bisericii
si coordoneaza toate lucrarile administrative ale bisericii.
.
b.) prezbiterii bisericii nu sunt considerati niste salariati ai bisericii,
(ei nefiind platiti de biserica).
Lucrarea pe care ei o fac in Casa lui Dumnezeu, o fac  din dragoste
si din daruire, si nu o fac pentru un castig marsav.
(1Pet.5:2),  (Tit.1:7). (Ier.8:10)
.
c) diaconi – sunt slujitori plini de Duhul Sfant, care sunt autorizati de biserica
sa slujeasca in cadrul bisericii; sa predice evanghelia, sa oficiaze  Cina Domnului,
iar impreuna cu  prezbiterii bisericii, diaconii pot sa participe la oficierea serviciilor
de casatorie, de binecuvântari de copii ;   botezul in apa;  sa slujeasca in actiunile
de ajutorarare organizate de biserica; sa slujeasca in serviciile de  înmormântare. etc.
Lucrarea diaconilor se va desfasura sub îndrumarea si supravegherea prezbiterilor bisericii. In Bisericile primare erau si femei care slujeau ca si diaconi.
.
d)  evanghelistii / invatatorii / misionarii – acestia sunt slujitorii chemati, unsi si ordinati
de Duhul Sfant,  care sunt recunoscuti si folositi de biserica in lucrarea de evanghelizare
atat in interiorul cat si exterioara cadrului bisericii.
(prezbiterii bisericii se vor ruga punandu-si mainile peste evanghelistii ,invatatori si misionari,  cerand ca binecuvantarea Domnului sa-i insoteasca in lucrarea lor)
.
e) învatatori –  se ocupa de educatia biblica a membrilor bisericii, a nou-convertitilor,
a tinerilor si copiilor.
Ei trebuie sa cunoasca temeinic Biblia, si trebue sa explice corect si eficient învataturile
Sfintelor Scripturi  ;
.
f) proroci – sunt slujitorii chemati, unsi si ordinati de Duhul Sfant in lucrarea de profeti.

Ei sunt  cunoscuti si recunoscuti de biserica.
Proorocii comunica mesaje din partea lui Dumnezeu prin manifestarea slujbei profetice.
Lucrarile proorocilor trebuesc  judecate si analizate in lumina Cuvantului lui Dumnezeu.
(1 CORINTENI 14:29),  (IEREMIA .23:28)
.
.B. Ordinarea slujitorilor. Conditii si proceduri
======================================
.
ARTICOLUL. 12.
– Prezbiterii bisericii au sarcina de-a  recunoaste si de-a identifica chemarea specifica
a fiecarui slujitor din partea lui Dumnezeu, procedând la învestirea în lucrarea divina,
dupa caz, prin recunoastere sau prin actul ordinarii, cu rugaciune si punerea mâinilor.

.

a.) – Actul ordinarii ca si prezbiteri, (pastori), nu se aplica femeilor.
.
.
ARTICOLUL. 13.
– Aprobarea slujitorilor în vederea punerii lor in Lucrarea Domnului,  se face de catre
Adunarea generala a bisericii, la propunerea conducerii bisericii, prin votul a cel putin
doua treimi din numarul membrilor prezenti.
.
ARTICOLUL. 14.
– (1) Slujitorii propusi pentru slujba de prezbiteri ai bisericii,  trebuie sa îndeplineasca
urmatoarele conditii:
.
a) sa fie botezati cu Duhul Sfânt si sa fie plini de Duhul Sfânt;
.
b) sa fie casatoriti si sa aiba o buna marturie în familie;
.
c) sa nu fi fost sanctionati disciplinar pe linie bisericeasca;
.
d) sa îndeplineasca criteriile prevazute de Scriptura în epistolele
1 Tim. 3: 1-13 si 1 Tit: 6-9:
.
-în viata lui personala trebuie sa fie: cumpatat, întelept, blând,
sa nu fie betiv, sa nu fie bataus, sa nu fie gâlcevitor, sa nu fie
încapatânat, sa nu fie avar dupa  bani,  sa fie drept, iubitor de bine, înfrânat;
.
-în viata familiei sale trebuie sa fie barbatul unei singure neveste,
si sa fie un bun conducator al propriei sale case;
.
-în viata lui spirituala trebuie sa fie sfânt, sa se tina de Cuvântul
adevarat, sa nu fie nou-convertit;
.
-în relatiile sale interpersonale trebuie sa aiba o buna reputatie
în afara bisericii, sa fie vrednic de cinste;
.
-în slujirea lui trebuie sa fie ospitalier, cunoscator al Cuvantului Sfintelor Scripturi, si sa fie capabil sa învete pe altii.
.
(2) În vederea  recunoasterii chemarii lor, slujitorii propusi vor fi
examinati din punct de vedere doctrinar, astfel::
.
a)  prezbiterii si diaconii,  – va fi examinati si recunoscuti de catre
Ceata prezbiterilor bisericii si vor fi recunoscuti de catre adunarea generala a bisericii.
.
ARTICOLUL. 15.
va fi revizuit….
.
.
C. Pierderea calitatii de slujitor. Conditii si proceduri
=====================================
.
ARTICOLUL. 16.
(1) Calitatea de slujitor poate fi suspendata din urmatoarele motive:
.a) încalcarea conditiilor biblice care au stat la baza numirii lor in Lucrarea Domnului;
b) încalcarea angajamentului solemn de slujitor al bisericii;
.c) abateri de la normele Cuvantului lui Dumnezeu;
.d) abateri grave sau repetate de la conduita spirituala personala;
.e) nerespectarea sistematica a atributiilor de slujire.
.
ARTICOLUL. 17.
– (a) Calitatea de slujitor poate fi revocata de catre ceata prezbiterilor
(sau daca e cazul de catre adunarea generala a bisericii )
Revocarea opereaza de asemenea daca  în intervalul suspendarii
persoana în cauza nu îsi revizuieste comportamentul sau atitudinea
care a dus la aplicarea suspendarii.
.

ARTICOLUL. 18.
.va fi revizuit…

Conducerea  Bisericii Apostolice: „Muntele Sionului”
===========================================
.
Explicarea unor termeni folositi in prezentul Statut
–––––––––––––––––––––––
.
Comitetul  Bisericii Apostolice: „Muntele Sionului”  este format din „Comitetul pastoral”
al bisericii (adica prezbiterii bisericii) si din Comitetul admininstrativ.
„Comitetul pastoral”  al bisericii este format din  „Prezbiterii bisericii”.(„Ceata prezbiterilor”).
(termenii  „episcop”, „prezbiter” sau „pastor” desemneaza  aceeasi functie si aceeasi
lucrare, in supravegherea si carmuirea bisericii).
– Prezbiter – inseamna „batran intelept”.
– Pastor inseamna carmuitor; sau calauzitor
– Episcop inseamna supravegheator.
Slujitorii care fac parte din Comitetul Pastoral al Bisericii indeplinesc functiile atat de pastori (ei carmuiesc Biserica) cat si de prezbiteri (sunt oameni maturi in credinta)  sau de episcopi (supraveghiatori ai activitatilor  bisericii)
.

1.)  Domnul Isus Hristos a fost foarte clar în Cuvântul Sau despre cum doreste sa fie
organizata si condusa Biserica Sa pe pamânt.
Mai întai, Hristos este capul Bisericii si autoritatea suprema.
(Efeseni 1:22; 4:15; Coloseni 1:18).
.) În al doilea rând, biserica trebuie sa fie condusa de lideri spirituali, chemati,
autorizati si unsi de Duhul Sfant in Lucrare pe care Domnul Isus Hristos a instaurat-o
pe pamant..
3.) În al treilea rând, biserica  trebuie sa fie autonoma si independenta fata de orice
autoritate sau control extern, având dreptul si libertatea de a se conduce singura,
în afara oricarui amestec din partea ierarhiilor, indivizilor sau a organizatiilor (Tit 1:5).
.
“Batrânii” (prezbuteros), erau un organ de conducere la evreii din vremea lui Moise.
Îi gasim luând decizii politice (2 Samuel 5:3; 2 Samuel 17:4, 15), sfatuindu-i pe împarati
în istoria târzie (1 Regi 20:7) si reprezentându-i pe oameni în problemele spirituale
(Exod 7:17; 24:1, 9; Numeri 11:16, 24-25).
Traducerea greaca timpurie a Vechiului Testament, Septuaginta, a folosit pentru “batrâni”
cuvântul grecesc “presbuteros”.
Acesta este acelasi cuvânt grecesc folosit în Noul Testament, tradus prin “prezbiteri”.
.
Noul Testament se refera de multe ori la prezbiterii care slujeau în conducerea bisericii
(Faptele Apostolilor 14:23, 15:2, 20:17; Tit 1:5; Iacov 5:14) si  fiecare biserica a avut mai
mult decât un singur prezbiter, fiindca  cuvântul a fost  intotdeauna folosit la plural.
Singurele exceptii se refera la cazurile când un prezbiter este mustrat dintr-un
anumit motiv (1 Timotei 5:1, 19).
În biserica din Ierusalim prezbiterii erau parte a conducerii bisericii, alaturi de apostoli
(Faptele Apostolilor 15:2-16:4).
.
Functia unui prezbiter era aceeasi cu functia unui episkopos, tradus prin “supraveghetor”
sau “episcop” (Faptele Apostolilor 11:30; 1 Timotei 5:17).
Termenul “prezbiter” se poate referi si la pozitia in conducerea bisericii  pe când termenul “episcop/supraveghetor”  descrie autoritatea sau îndatoririle lui (1 Petru 2:25, 5:1-4).
În Filipeni 1:1, Pavel îi saluta pe episcopi si diaconi, dar nu-i mentioneaza pe prezbiteri,
deoarece  prezbiterii sunt aceiasi cu episcopii.
De asemenea, 1 Timotei 3:2, 8 enumera calitatile episcopului si ale diaconilor,
dar nu si ale prezbiterilor.  Tit 1:5-7 pare de asemenea sa combine acesti doi termeni.
.
În ce priveste cuvântul „poimen” tradus prin “pastor” cu referire la un conducator
al bisericii, el se gaseste o singura  data în Noul Testament, si anume în Efeseni 4:11:
– “Si El a dat pe unii apostoli; pe altii, prooroci; pe altii, evanghelisti; pe altii, pastori si învatatori”.
Functia de pastor (carmuitor) este similara cu cea de episcop (supravegheator)
sau de prezbiter (batran) al bisericii.
Aceste trei functii nu sunt trei slujbe eclesiastice diferite ci sunt trei calitati primite
prin Duhul Sfant, care trebue sa le  aiba toti cei care conduc Biserica. .
„Darul carmuirilor” este unul dintre darurile Duhului Sfant manifestate in biserica.
(1Cor.12:28)
Nu „diploma de pastor”  dovedeste capabilitatea unui slujitor de-a carmui biserica
lui Hristos, ci autoritatea si darul Duhului Sfant care trebue sa-l insoteasca pe acest
lucrator, si-aceasta lucrare a Duhului, trebue sa fie dovada vizibila  si pipaibila
a chemarii lui in aceasta slujba.

.
Fapt.14:23
•Au randuit prezbiteri in fiecare biserica si, dupa ce s-au rugat si au postit, i-au incredintat
in mana Domnului, in care crezusera.
(adica nu au randuit in biserica un singur „pastor”, ci au randuit un grup de prezbiteri)
.
Tit.1:5
•Te-am lasat in Creta ca sa pui in randuiala ce mai ramane de randuit si sa asezi prezbiteri
in fiecare cetate, dupa cum ti-am poruncit: (aceeasi randuiala  aratata si in Fapte 12:23)
.
Fapt.20:17
•Insa din Milet, Pavel a trimis la Efes si a chemat pe prezbiterii bisericii.
(deci biserica din Efes era carmuita de o ceata de prezbiteri si nu de un singur pastor).
.
Fapt.21:18
•A doua zi, Pavel a mers cu noi la Iacov, si toti prezbiterii s-au adunat acolo.
.
1Tim.5:17
•Prezbiterii care carmuiesc bine sa fie invredniciti de indoita cinste, mai ales cei
ce se ostenesc cu propovaduirea si cu invatatura pe care o dau altora.
.{Apostolul Pavel spune ca prezbiterii erau carmuitorii (pastorii) bisericii}

Iacov.5:14
•Este vreunul printre voi bolnav?   Sa cheme pe prezbiterii bisericii; si sa se roage
pentru el, dupa ce-l vor unge cu untdelemn in Numele Domnului.
(expresia „prezbiterii bisericii” arata o conducere colectiva a bisericii)
.
1Pet.5:1-2
•Sfatuiesc pe prezbiterii dintre voi, eu, care sunt un prezbiter ca si ei, un martor
al patimilor lui Hristos si partas al slavei care va fi descoperita:  pastoriti turma
lui Dumnezeu care este sub paza voastra, nu de sila, ci de bunavoie, dupa
voia lui Dumnezeu; nu pentru un castig marsav, ci cu lepadare de sine.
(functia prezbiterilor era aceea de a „pastori turma lui Dumnezeu” ….
adica ei sunt pastorii bisericii) ; expresia „castigul marsav” sugereaza pozitia
de pastor platit, adica de carierist spiritual   ((1Tim.6:5))

.
Fapt.15:4
•Cand au ajuns la Ierusalim, au fost primiti de biserica, de apostoli si de prezbiteri….
(Biserica din Ierusalim este singura biserica nou-testamentala, care
pe langa ceata prezbiterilor mai are si conducerea apostolilor)
.
Efes.4:11
•Si El a dat pe unii apostoli; pe altii, proroci; pe altii, evanghelisti; pe altii, pastori
si invatatori,  (in acest text lipseste termenul de „prezbiteri” care este inlocuit
cu termenul  de „pastori”,  biserica primara intelegand ca este vorba despre
aceeasi functie eclesiastica)
.
1Tim.3:1-7
•Adevarat este cuvantul acesta:
„Daca ravneste cineva sa fie episcop, doreste un lucru bun.”
(cuvantul  „episcop” inseamna supravegheator al turmei ,
aceasta functie fiind indeplinita de prezbiterii bisericii)
–––––––––––––––––––––––––––––––––
.
CEATA PREZBITERILOR
-==================
.
ARTICOLUL. 19.
(1) Biserica Apostolica: „Muntele Sionului”  este condusa de catre
„Ceata Prezbiterilor” (care poate fi numita si „comitetul pastoral”)
.
ARTICOLUL. 20.
Prezbiterii bisericii au urmatoarele atributii:
.
a) predicarea si învatarea Sfintelor Scripturi;
.
b) pregatirea si îndrumarea celorlalti slujitori ai bisericii;
.
c) organizarea si îndrumarea activitatilor spirituale si administrative ale bisericii;
.
d) pastorirea membrilor bisericii;
.
e) coordonarea serviciilor divine;
.
f) analizarea , investigharea si rezolvarea tuturor problemele care se ivesc
in lucrarea spirituala, organizatorica  sau admininstrativa a bisericii.
.
g) coordonarea activitatii  tuturor compartimentelor bisericii; precum si a membrilor  bisericii.
.
h) oficierea actelor de cult.
.
.
ARTICOLUL. 21.
Un prezbiter al bisericii,trebue sa fi îndeplinit initial o stagiatura în slujba de diacon.
.
ARTICOLUL. 22.
(1) Comitetul  bisericii  se compune din „ceata prezbiterilor”;  din diaconii bisericii;
1 casier;  2 cenzori si mai multi membri,  dupa cum decide Adunarea Generala.
.
(2) Ceata prezbiterilor bisericii coordoneaza activitatea  bisericii, iar conducatorul numit,
(prin rotatie),  conduce serviciile divine  potrivit  sarcinilor ce îi sunt delegate.
.
(3) Secretarul tine evidenta membrilor bisericii, efectueaza corespondenta, întocmeste
procesele-verbale  ale sedintelor de comitet si ale Adunarii generale .
.
(4) Casierul raspunde de gestiunea casieriei, pastreaza banii si alte valori, tine registrele
la zi  si efectueaza plati în baza hotarârilor comitetului  bisericii.
.

(5) Cenzorii controleaza din proprie initiativa operatiunile financiar-contabile ale bisericii, semestrial,  si consemneaza constatarile facute într-un proces-verbal.
.
(6) Ceilalti membri ai comitetului admininstrativ al bisericii (usieri, supravegheatori)
vor avea atributiile  stabilite  în cadrul comitetului bisericii.
.
ARTICOLUL. 23.
Atributiile comitetului bisericii sunt:
––––––––––––––

a) urmareste respectarea bunei rânduieli în biserica;
.
b) hotarasc si aplica masurile de disciplinare a membrilor, în caz de abateri;

c) conduce operativ toate activitatea bisericii.
.
b) stabileste directiile si obiectivele de dezvoltare ale bisericii;
.
e) îngrijeste de saraci, vaduve si orfani;
.
f) întocmeste bugetul bisericii si îl supune spre aprobare Adunarii generale;
.
g) rezolva orice alte sarcini încredintate de Adunarea generala.
.

ARTICOLUL. 24.
(1) Alegerile membrilor din partea admininstrativa a comitetului bisericii (casier; cenzori)
se fac o data la 4 ani.
Adunarea generala a bisericii poate acorda cel mult un nou mandat comitetului în exercitiu.
.
(2) Propunerile candidatilor pentru a fi alesi în noul comitet al bisericii vor fi facute
de catre o comisie de propuneri,  formata din oameni cu o experienta  deosebita în lucrare.
.
(3) Candidatii propusi pentru a fi alesi în comitetul bisericii trebuie sa îndeplineasca
urmatoarele conditii:
.
a) sa aiba un caracter ales si o înalta tinuta morala si spirituala;
.
b) sa aiba o marturie demna în ceea ce priveste familia lor;
.
c) sa aiba capacitatea si disponibilitatea de a îndeplini sarcinile încredintate;
.
d) sa aiba o vechime de cel putin 5 ani de pocainta;
.
e) sa nu fi fost sanctionat disciplinar pe linie bisericeasca pentru abateri grave.
f.) sa nu fie scandalagiu
.
.

Adunarea generala a bisericii
=======================
ARTICOLUL. 25. –
(1) Adunarea generala a bisericii este alcatuita din toti membrii care se bucura de drepturi depline.
.
(2) Adunarea generala a bisericii se întruneste o data pe an în sedinta ordinara, si ori de câte ori este nevoie, în sedinte extraordinare.
.
(3) Adunarea generala a bisericii are urmatoarele atributii:
.
a) alege comitetul admininstrativ al bisericii la expirarea mandatului sau când situatia o impune;
.
b) aproba executia bugetara si descarcarea de gestiune a comitetului bisericii, precum si bugetul bisericii;
.
c) aproba orice investitii necesare bunei desfasurari a activitatii;
.
(4) Adunarea generala a bisericii se convoaca si este prezidata de catre prezbiterii bisericii.
.
(5) Adunarea generala a bisericii se convoaca cu doua saptamâni înainte de data fixata pentru întrunirea ei
si se considera statutara daca întruneste cel putin  jumatate plus unu din numarul membrilor.
.
.
Calitatea de membru al  Biserica Apostolica: „Muntele Sionului”
====================================================
Dobândirea calitatii de membru
–––––––––
ARTICOLUL. 26.
– Calitatea de membru al bisericii locale se dobândeste de catre persoana care:
.
a) s-a întors la Dumnezeu cu pocainta si-o credinta sincera, facând dovada nasterii din nou;
.
b) l-a marturisit pe Isus Hristos în apa botezului ca Domn si Mantuitor, conform Sfintelor Scripturi; (1Pet.3:21) (sau intentioneaza sa o faca in viitorul apropiat)
.
c) accepta prezentul Statut al  Bisericii Apostolice: „Muntele Sionului”
.
d) se înscrie ca membru în evidentele bisericii.
.
ARTICOLUL. 27.
– Acceptul pentru botezul în apa al persoanelor nou-convertite se face, la cererea acestora,
de catre ceata prezbiterilor. Aceste persoane vor urma în prealabil un curs de pregatire biblica  în vederea însusirii adevarurilor de baza ale vietii de credinta. Vor fi acceptate la botez numai  acele persoane care fac dovada unei întoarceri autentice la Dumnezeu printr-o pocainta sincera..
.
ARTICOLUL. 28.
– Calitatea de membru este personala si netransmisibila.
.
ARTICOLUL. 29.
– Calitatea de membru al bisericii înceteaza prin retragere, transfer, excludere sau deces.
Retragerea ca membru trebuie sa fie comunicata conducerii bisericii în scris.
.
.

Drepturile membrilor
================
ARTICOLUL. 30.
Drepturile membrilor bisericii locale sunt:
.
a) sa se implice in Lucrarea lui Dumnezeu la care sunt chemati, (predicarea Evangheliei; cantari; poezii: lucrari misionare; lucrari de ajutorare; sau oricare alte activitati care au loc in Biserica), incercand sa-si descopere  si sa-si puna talantii in slujba lui Dumnezeu.
.b) sa participe la slujbele bisericii si sa participe la adunarile generale ale bisericii, cu drept de vot;
.
c) sa fie alesi în diferite slujbe spirituale sau administrative, potrivit chemarii lui Dumnezeu  si în functie de calitatile spirituale si capacitatile intelectuale;
.
d) sa li se oficieze actele de cult de care au nevoie;
.
e) sa beneficieze de asistenta spirituala sau materiala din partea bisericii;

.
Obligatiile membrilor
===============
.
ARTICOLUL. 31.
– Îndatoririle membrilor bisericii locale sunt:
.
a) sa traiasca în spiritul învataturilor Sfintelor Scripturi.
.
b) sa frecventeze cu regularitate serviciile divine si sa îsi aduca contributia la împlinirea
menirii bisericii;
.
c) sa îi respecte pe ceilalti membri, pe slujitorii bisericii, sa respecte rânduiala bisericii
si sa se supuna hotarârilor conducerii acesteia;
.
d) in limita posibilitatilor, sa contribuie  la sustinerea financiara a bisericii, potrivit învataturii  Sfintelor Scripturi.
.
Disciplina membrilor. Reguli si proceduri
==============================
.
ARTICOLUL. 32.
– (1) Fiecare membru al bisericii este supus disciplinei acesteia.
.
(2) Disciplina in biserica  se exercita de catre cei pusi in functiile de supraveghere si
de carmuire a bisericii..
.
a) pentru a pastra sanatatea morala si spirituala a bisericii;
.
b) pentru a pastra unitatea si armonia în cadrul bisericii;
.
c) pentru a îndemna la pocainta si a-l recupera pe cel cazut;
.
d) pentru a pastra nestirbita marturia bisericii în fata lumii.
.
(3) Formele de disciplinare care se aplica în biserica sunt:
.
a) mustrare personala a celui vinovat de unul sau doi supravegheatori. (episcopi)
.
b) mustrare în fata cetei de prezbiteri;
.
c) retragerea unor drepturi, dreptul de a sluji în biserica, dreptul de a participa
la Cina Domnului, pe o perioada determinata;
.
d) retragerea tuturor drepturilor de membru pe o perioada nedeterminata;
.
e) excluderea; excluderea, dupa caz, poate fi însotita de interdictia accesului
persoanei excluse în locasul de cult al bisericii care a decis excluderea.
.
(4) În desfasurarea activitatii sale, biserica poate decide, în cazuri riguros
determinate, interzicerea accesului unor persoane care tulbura serviciile divine.
.
(5) Sanctiunile disciplinare, se trec într-un proces-verbal semnat  de conducerea bisericii,
se aduc la cunostinta celui în cauza si (daca e cazul), se comunica Adunarii generale.
.
(6) Persoana fata de care s-a aplicat o forma de disciplinare are dreptul de a se adresa
în scris, prin contestatie, comitetului pastoral , în termen de 30 de zile de la comunicarea sanctiunii.
.
(7) Aplicarea formei extreme de disciplinare, (excluderea), se face datorita urmatoarelor abateri:
.
a) caderea în pacate grave si trairea în pacat;
.
b) trairea nedemna din punct de vedere moral, traire care aduce prejudicii grave bisericii si lucrarii lui Dumnezeu;
.
c) raspândirea de învataturi si practici contrare adevarului biblic;
.
d) subminarea cu premeditare a unitatii si autoritatii bisericii prin producerea de dezbinari
sau prin raspândirea de zvonuri  care pot duce la aceasta;
.
e) absenta îndelungata si voita de la serviciile divine si de la activitatile desfasurate
în cadrul bisericii.
.
(8) Repunerea în drepturi, respectiv reprimirea celui pus sub disciplina,  din prezentul articol,
se face de catre ceata prezbiterilor  bisericii, atunci când acesta:
.
a) se caieste din toata inima de abaterile sale;
.
b) face dovada ca viata lui s-a îndreptat si ca a fost iertat de Domnul pentru faptele sale;
.
c) se supune rânduielilor bisericii;
.
d) cere în scris sa fie reprimit.
.
(9) În cazul reprimirii celui exclus, aceasta se comunica adunarii generale .
Excluderea, precum si reprimirea vor fi consemnate într-un proces-verbal
si operate în evidentele de membri ale bisericii.
.
.
Alte categorii de persoane
===================
.
ARTICOLUL. 33
– (1) Sunt considerati apartinatori ai bisericii urmatorii:
.
a) minorii nebotezati din familiile credinciosilor penticostali, care frecventeaza
serviciile divine ale bisericii;
.
b) persoanele care frecventeaza în mod constant serviciile religioase si înca
nu au fost botezate, dar care si-au exprimat optiunea  în acest sens.
.
(2) Apartinatorii beneficiaza de urmatoarele drepturi:
.
a) sa participe la slujbele bisericii;
.
b) sa beneficieze de îndrumare spirituala din partea bisericii.
.
(3) Apartinatorii au obligatia de a se încadra în disciplina si în rânduiala bisericii locale.
––––––––––––––––––––––––––––––––––
.
.

Activitatile bisericii
=============
.
ARTICOLUL.  34.
– Biserica, prin slujitorii, membrii si apartinatorii ei, îsi desfasoara activitatea spirituala,
culturala, de învatamânt, social-caritabila si  administrativ-gospodareasca.
.
ARTICOLUL. 35.
– Biserica are datoria sa depuna marturie crestina prin cuvânt si fapta, pentru a raspândi
Evanghelia si dragostea lui Dumnezeu în societate.
.
ARTICOLUL.  36.
– Biserica acorda asistenta spirituala membrilor si apartinatorilor ei, persoanelor din afara
ei care i-o solicita, precum si tuturor categoriilor sociale care au  nevoie de asistenta
în orfelinate, aziluri, unitati de învatamânt, spitale, unitati militare, penitenciare, alte unitati
si altele asemenea.
.
ARTICOLUL.  37.
– Biserica poate organiza studii biblice si grupe de partasie în casele membrilor sau apartinatorilor ei..
.

ARTICOLUL.  38.
– Biserica poate trimite misionari în tara si în strainatate pentru raspândirea Evangheliei si pentru activitati
cu caracter social-umanitar.
.

Dispozitii finale
=============
.
ARTICOLUL.  39.
–  Biserica lui Dumnezeu Apostolica  Penticostala „Muntele Sionului”  se sustine
din suportul si contributia financiara a tuturor membrilor bisericii.
( cheltuielile lunare sunt impartite in mod cinstit si egal pe toti membrii
bisericii / donatiile sunt benevole)( plata chiriei localului; curentul electric; apa;
tiparirea buletinului bisericii;  cumpararea de aparatura muzicala sau electronica
necesara  bunei desfasurari a serviciilor bisericesti, etc.)
– In Biserica lui Dumnezeu Apostolica  Penticostale „Muntele Sionului” singurele
colecte care se fac sunt  cele pentru ajutorarea saracilor, vaduvelor si orfanilor.
Banii stransi in casieria bisericii nu vor depasi o suma limitata .
(suma care va fi  hotarata de adunarea generala a bisericii).
– Cand aceasta suma va fi atinsa nu se vor mai face colecte in biserica,
pana ce suma respectiva nu va fi cheltuita .
– Aceasta decizie a fost luata pentru a preveni sarlataniile si hotiile care sunt practicate
in multe alte biserici.
.

.
ARTICOLUL. 40.
– Biserica lui Dumnezeu Apostolica    „Muntele Sionului”, nu are nici un fel de lucratori eclesiastici platiti.
.
ARTICOLUL. 41
– Denumirea finala a bisericii va fi stabilita si aprobata de adunarea generala intr-o sedinta viitoare a bisericii.
.
ARTICOLUL. 42
– In varianta in care Biserica lui  Dumnezeu Apostolica  Penticostala „Muntele Sionului”
se va dizolva,  bunurile bisericii  se vor vinde iar banii se vor imparti saracilor,
vaduvelor si orfanilor din poporul lui Dumnezeu.
.
==================================================================================================

– Prezentul statut va fi revizuit  si aprobat de catre adunarea generala a Bisericii Apostolice
Penticostale „Muntele Sionului”  în data de ………………………

==================================================================================================
.

.
pentru orice informatii suplimentare puteti lua legatura cu noi la:
Telefon:   602-622-1667
Fax:          480- 614-1328
e-mail:       ioan_basa@yahoo.com

Anunțuri

Despre ioan_basa

Membru in "National Association of Christian Ministers" (Ordained Christian Minister). Iubesc Cuvantul lui Dumnezeu, (profetiile biblice) Deasemenea imi place arta (in special picture), filozofia, muzica, poezia ec....
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la STATUTUL BISERICII APOSTOLICE PENTICOSTALE

  1. Alin Duciuc zice:

    Dacă toată învățătura este după Biblie, unde este in Biblie numele unei biserici „Muntele Sionului”?

    • ioan_basa zice:

      •Tinutul lor se intindea de la Aroer, care este pe malurile paraului Arnon, pana la muntele Sionului care este Hermonul, (Deut.4:48)

      •Frumoasa inaltime, bucuria intregului pamant, este muntele Sionului; in partea de miazanoapte este cetatea Marelui Imparat. (Ps.48:2)

      •Se bucura muntele Sionului si se inveselesc fiicele lui Iuda de judecatile Tale. (Ps.48:11)

      •Adu-Ti aminte de poporul Tau, pe care l-ai castigat odinioara, pe care l-ai rascumparat ca semintie a mostenirii Tale! Adu-Ti aminte de muntele Sionului, unde Iti aveai locuinta; (Ps.74:2)

      •ci a ales semintia lui Iuda, muntele Sionului, pe care-l iubeste. (Ps.78:68)

      Cei ce se incred in Domnul sunt ca muntele Sionului care nu se clatina, ci sta intarit pe vecie. (Ps.125:1)

      •Iata, ce placut si ce dulce este sa locuiasca fratii impreuna!
      Este ca roua Hermonului care se coboara pe muntii Sionului, caci acolo da Domnul binecuvantarea, viata, pentru vesnicie. (Ps.133:3)

      vor fi aduse acolo unde locuieste Numele Domnului ostirilor, pe muntele Sionului. (Isa.18:7)

      mantuirea va fi pe muntele Sionului si la Ierusalim, cum a fagaduit Domnul, si intre cei ramasi pe care-i va chema Domnul. (Ioel.2:32)

  2. Pingback: CORTUL INTALNIRII | PROFETIILE BIBLICE

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s